Mit jelent számomra a Távszem alkalmazás?

Hírek

2020-02-19

Egy elégedett felhasználó tollából.

Amikor először értesültem a Távszem alkalmazás kifejlesztésének tervéről, rendkívül megörültem, hiszen hasonló sikeres kezdeményezésről már hallottam a siketek és nagyothallók esetében. Ezért nagy izgalommal vártam az egyesületek részére megrendezett tájékoztatót, melyen feltehettük kérdéseinket és megismerkedhettünk a szolgáltatás működésével is. A hallottak alapján nagyon vártam a tesztidőszak kezdetét, hiszen magam is egyike vagyok azon 800 látássérült felhasználónak, akik a projektnek köszönhetően az egyesületükön keresztül jutottak új iPhone 7 készülékhez.

A Távszem szolgáltatást rendkívül fontosnak tartom, különösen napjainkban, amikor az informatika rohamos fejlődésével szinte mindenkinek lapul a zsebében vagy táskájában egy-egy okostelefon. Látássérültként számos olyan élethelyzettel találkozhatunk akár a háztartásban, akár utazás közben, amikor szükségünk lehet látó segítségre. A Távszemmel mindez lehetővé vált, hiszen az ilyen helyzetekben mindössze egyetlen gombnyomásra bármikor, éjjel-nappal kapcsolatba léphetünk az operátorokkal segítségkérés céljából. A múlthoz képest ez bizony hatalmas lépést jelent előre – hála a kreativitásnak és a jövőbemutató technikának.

Milyen élethelyzetekben kértem az operátorok segítségét?

Mikor jár le a boltban vásárolt tejtermék? Milyen összeg szerepel a postán érkezett papír alapú számlán, és mi a fizetési határideje? Mit ír az újonnan a patikában kiváltott gyógyszer betegtájékoztatója? Látássérültként számos ilyen és ehhez hasonló élethelyzettel szembesültem, amikor eddig látó segítséget kellett igénybe vennem. Mivel gyakran vagyok itthon egyedül, az ilyen helyzetek a Távszem elindulásáig szinte megoldhatatlan feladatok voltak.

A tesztelés során igyekeztem olyan élethelyzetekben segítséget kérni, amelyek a látássérültek mindennapjaiban adódhatnak. Elsőként a felolvasást emelném ki. Ez magában foglalta tejtermékek lejárati dátumának, kiváltani kívánt gyógyszer nevének, végül, de nem utolsó sorban postán érkezett, papír alapú küldeményeknek a felolvastatását. A következő terület a tárgyak megkeresése volt. A főzéshez szükséges alapanyagok közül kerestünk meg egyet-egyet az operátorokkal, illetve beazonosítottuk személyes irataimat, ezután iratrendezőben helyeztem el őket. A Távszem pozitívumainak azonban itt még nincs vége, hiszen olyan rendkívül praktikus dolgokban is igénybe vettem, mint a zoknik párosítása, valamint a mosógép mosási hőmérsékletének beállítása.

Az operátorok minden alkalommal készséggel álltak rendelkezésemre, és csodálatra méltó udvariassággal – és persze türelemmel – kaptam tőlük teljes körű, pontos segítséget, amit ezúton is köszönök, és a további hívások során is számítok kitartó munkájukra.

Miben kértem a mentor segítségét?

Mivel gyakorlott felhasználónak számítok, azaz a telefon alapfunkcióinak használatát korábban már elsajátítottam, az új telefon beüzemelésében, valamint a 8 darab teszthívás értékelőlapjainak kitöltésénél felmerült kérdések megválaszolásában, a lapok ellenőrzésében és továbbításában kértem segítséget. A mentor minden felmerülő probléma megoldásában készséggel állt rendelkezésemre, munkáját ezúton is köszönöm.

A hívások során az akadálymentesség vonatkozásában nem tapasztaltam hiányosságokat. Néhány hívás alatt recsegő hangot hallottam, ami megnehezítette az operátor által továbbított információk megértését, ezért az alkalmazás fejlesztése során ennek kiküszöbölése újabb pluszt jelentene. Mivel az operátorok rendkívül felelősségteljes munkát végeznek, fontosnak tartanám legalább havonta stresszkezelő tréningeken való részvételüket. Esetenként szükségessé válhat idegennyelvű használati útmutatók felolvasása a látássérült felhasználók részére, ami nyelvtudás hiányában természetesen nem megoldható, ezért fontosnak tartanám az új operátorok kiképzésénél idegennyelvű kurzusok szervezését.

Bízom benne, hogy visszajelzésemmel segítséget nyújtottam a projektet lebonyolító csapat részére az alkalmazás használatával és továbbfejlesztésével kapcsolatban. Jó munkát, erőt és kitartást kívánok a továbbiakhoz.

Pillmann Tünde

Főbb híreink

MVGYOSZ Távszem használata BlindShell-en

Az elmúlt hónapok fejlesztésének köszönhetően mostantól az MVGYOSZ által honosított BlindShell 2-es készülékeken is használható az új, távoli segítségnyújtást biztosító szolgáltatás, a Távszem.Mivel ...

2023-06-27

Indul az új Távszem nyilvános tesztidőszaka

Az MVGYOSZ 2023. június 26-án hétfőtől indítja útjára az új Távszem szolgáltatást, melyet a tavszem.mvgyosz.hu oldalon érnek el a felhasználók. A szolgáltatás ez időtől kezdve a BlindShell 2-es készü...

2023-06-21

Karbantartás miatt nem elérhető a Távszem

Tisztelt Távszem Felhasználók! Az MVGYOSZ nemrégiben értesült a Távszem szolgáltatás üzemeltetőjétől arról, hogy a cég karbantartást végez a szoftveren, amely előre láthatólag több napot is igénybe v...

2023-04-24

© 2024 Távszem

b4st theme for WordPress