Használati útmutató iOS

Tisztelt Felhasználó!

A Távszem applikáció ingyenesen letölthető az Appstore-ból. A regisztrációhoz a felhasználóknak igazolniuk kell látássérültségüket, ennek elfogadását követően ingyenesen igénybevehető a szolgáltatás.

A Távszem iOS applikáció iPhone 5S típustól újabb készülékeken és 11-es iOS verziótól frissebb operációs rendszereken használható.

Az alkalmazásba a letöltést követően az MVGYOSZ által megadott jelszóval és a felhasználó saját MVGYOSZ törzsszámával lehet bejelentkezni. Azoknak a látássérült személyeknek, akik nem tagjai egyik MVGYOSZ tagegyesületnek sem, a szolgáltató a regisztráció során generál törzsszámot.

Az első bejelentkezést követően azonnal megkezdhető a Távszem szolgáltatás használata. Az alkalmazás a Voiceoverrel akadálymentesen, az iPhone használatánál megszokott gesztusokkal vezérelhető. Az applikáció a gyengénlátó felhasználók számára is akadálymentes.

Az első bejelentkezéskor az alkalmazás kéri, hogy a felhasználó engedélyezze az iPhone kamerájának és mikrofonjának használatát.

Felhívjuk a figyelmet, hogy természetesen van lehetőség a kamera vagy a mikrofon használatának letiltására, illetve az ezzel kapcsolatos beállítások későbbi megváltoztatására, azonban fontos tudni, hogy akár a kamera, akár a mikrofon használatának letiltása lehetetlenné teszi a Távszem szolgáltatás igénybevételét.

Az alkalmazást megnyitva a képernyő alján három lapfül található:

– Előzmények

– Távsegítség

– Információ

Az első megnyitáskor a Távsegítség lap az aktív. Ezen a „Távsegítség” címsor alatt összesen két objektum található:

– információt kaphatunk arról, hogy elérhető-e a Távszem központ. Amennyiben a „Távszem elérhető” üzenetet olvashatjuk, akkor működik a szolgáltatás.

– a „Távszem hívása” gombra kattintással a felhasználó csatlakozik a Távszem operátori központhoz, ezzel igényelhető a távsegítség.

A hívás elindítását követően zenét hallunk, ekkor a „Várakozás szabad operátorra” címsor jelenik meg. A képernyőn ekkor tájékoztatás jelenik meg arról, hogy a felhasználó hányadik a várakozók sorában. A „Hívás befejezése” gombra kattintva megszakítható a hívás.

Az operátorhoz való kapcsolódást követően a képernyőn megjelenik a hívás időtartamát jelző számláló.

Az operátorral való kapcsolat időtartama alatt a képernyőn az alábbi gombok találhatók:

– mikrofon, melyet egy kattintással be és ki lehet kapcsolni.

– kihangosítás, melyre kattintva a headset és a telefon hangszórója között lehet váltani.

– Pozíció küldése, melyre kattintva az operátor számára láthatóvá válik a felhasználó tartózkodási helye.

– világítás, mellyel bekapcsolható a készülék vakuja a jobb megvilágítás biztosításához.

– Hívás befejezése, melyre kattintva megszakítható a beszélgetés.

A hívás befejezését követően megjelenik a távsegítség értékelésére szolgáló felület. Itt 1-től 5-ig a megfelelő számú *-ra kattintva értékelhető a hívás, beleértve az értékelésbe az alkalmazás és a segítő szolgáltatás minőségét egyaránt.

Az Előzmények lapon lehetősége van a felhasználónak a saját korábban lebonyolított hívásait visszahallgatni. A hívások időrendben, a dátum, óra, perc megjelenítésével szerepelnek a listában, ezek közül rákattintással kiválasztható a meghallgatni kívánt beszélgetés.

A kiválasztott híváson belül lehetőség van 15 másodpercenként előre és hátra léptetni, illetve pozícióhoz ugrani, valamint a hívás elejére visszalépni. A lejátszást a „Pillanat állj” gombbal lehet megszakítani, ami ekkor „Lejátszás” gombra változik, ezzel újból elindítható a hangfelvétel lejátszása. A már megszokott két ujjas dupla koppintással is leállítható és elindítható a lejátszás.

A „Vissza” gombbal az előzmények listájához lehet visszatérni.

Abban az esetben, ha a kapcsolat nem szokványosan szakad meg az operátor és a felhasználó között (lemerül a telefon, hívás érkezik be és azt a felhasználó fogadja, stb.), akkor a legközelebbi központ hívása során a rendszer felajánlja, hogy a felhasználó ugyan ahhoz az operátorhoz kerüljön vissza, akinél a hívás megszakadásakor volt. Igen, vagy nem válasz közül választhatunk. Amennyiben az igen gombot nyomjuk meg, akkor a kapcsolat létrejöttéig a telefonhívás során hallható búgó hang hallható.

Az Információ lapon a Távszem alkalmazással és szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalók érhetőek el:

– az alkalmazás verziószáma,

– az alkalmazás súgója,

– a Távszem szolgáltatáshoz kapcsolódó gyakori kérdések,

– a Távszem szolgáltatás általános szerződési feltételei.

Az itt felsorolt dokumentumokra kattintva az iPhone böngészőjében nyílik meg a Távszem.hu honlapon elérhető tartalom.

A Távszem alkalmazás használatához és a szolgáltatás igénybevételéhez sok sikert kívánunk!

© 2024 Távszem

b4st theme for WordPress