Használati útmutató iOS
Tisztelt Felhasználó!
A Távszem applikáció ingyenesen letölthető az Appstore-ból. A regisztrációhoz a felhasználóknak igazolniuk kell látássérültségüket, ennek elfogadását követően ingyenesen igénybevehető a szolgáltatás.
A Távszem iOS applikáció iPhone 5S típustól újabb készülékeken és 11-es iOS verziótól frissebb operációs rendszereken használható.
Az alkalmazásba a letöltést követően az MVGYOSZ által megadott jelszóval és a felhasználó saját MVGYOSZ törzsszámával lehet bejelentkezni. Azoknak a látássérült személyeknek, akik nem tagjai egyik MVGYOSZ tagegyesületnek sem, a szolgáltató a regisztráció során generál törzsszámot.
Az első bejelentkezést követően azonnal megkezdhető a Távszem szolgáltatás használata. Az alkalmazás a Voiceoverrel akadálymentesen, az iPhone használatánál megszokott gesztusokkal vezérelhető. Az applikáció a gyengénlátó felhasználók számára is akadálymentes.
Az első bejelentkezéskor az alkalmazás kéri, hogy a felhasználó engedélyezze az iPhone kamerájának és mikrofonjának használatát.
Felhívjuk a figyelmet, hogy természetesen van lehetőség a kamera vagy a mikrofon használatának letiltására, illetve az ezzel kapcsolatos beállítások későbbi megváltoztatására, azonban fontos tudni, hogy akár a kamera, akár a mikrofon használatának letiltása lehetetlenné teszi a Távszem szolgáltatás igénybevételét.
Az alkalmazást megnyitva a képernyő alján három lapfül található:
– Előzmények
– Távsegítség
– Információ
Az első megnyitáskor a Távsegítség lap az aktív. Ezen a „Távsegítség” címsor alatt összesen két objektum található:
– információt kaphatunk arról, hogy elérhető-e a Távszem központ. Amennyiben a „Távszem elérhető” üzenetet olvashatjuk, akkor működik a szolgáltatás.
– a „Távszem hívása” gombra kattintással a felhasználó csatlakozik a Távszem operátori központhoz, ezzel igényelhető a távsegítség.
A hívás elindítását követően zenét hallunk, ekkor a „Várakozás szabad operátorra” címsor jelenik meg. A képernyőn ekkor tájékoztatás jelenik meg arról, hogy a felhasználó hányadik a várakozók sorában. A „Hívás befejezése” gombra kattintva megszakítható a hívás.
Az operátorhoz való kapcsolódást követően a képernyőn megjelenik a hívás időtartamát jelző számláló.
Az operátorral való kapcsolat időtartama alatt a képernyőn az alábbi gombok találhatók:
– mikrofon, melyet egy kattintással be és ki lehet kapcsolni.
– kihangosítás, melyre kattintva a headset és a telefon hangszórója között lehet váltani.
– Pozíció küldése, melyre kattintva az operátor számára láthatóvá válik a felhasználó tartózkodási helye.
– világítás, mellyel bekapcsolható a készülék vakuja a jobb megvilágítás biztosításához.
– Hívás befejezése, melyre kattintva megszakítható a beszélgetés.
A hívás befejezését követően megjelenik a távsegítség értékelésére szolgáló felület. Itt 1-től 5-ig a megfelelő számú *-ra kattintva értékelhető a hívás, beleértve az értékelésbe az alkalmazás és a segítő szolgáltatás minőségét egyaránt.
Az Előzmények lapon lehetősége van a felhasználónak a saját korábban lebonyolított hívásait visszahallgatni. A hívások időrendben, a dátum, óra, perc megjelenítésével szerepelnek a listában, ezek közül rákattintással kiválasztható a meghallgatni kívánt beszélgetés.
A kiválasztott híváson belül lehetőség van 15 másodpercenként előre és hátra léptetni, illetve pozícióhoz ugrani, valamint a hívás elejére visszalépni. A lejátszást a „Pillanat állj” gombbal lehet megszakítani, ami ekkor „Lejátszás” gombra változik, ezzel újból elindítható a hangfelvétel lejátszása. A már megszokott két ujjas dupla koppintással is leállítható és elindítható a lejátszás.
A „Vissza” gombbal az előzmények listájához lehet visszatérni.
Abban az esetben, ha a kapcsolat nem szokványosan szakad meg az operátor és a felhasználó között (lemerül a telefon, hívás érkezik be és azt a felhasználó fogadja, stb.), akkor a legközelebbi központ hívása során a rendszer felajánlja, hogy a felhasználó ugyan ahhoz az operátorhoz kerüljön vissza, akinél a hívás megszakadásakor volt. Igen, vagy nem válasz közül választhatunk. Amennyiben az igen gombot nyomjuk meg, akkor a kapcsolat létrejöttéig a telefonhívás során hallható búgó hang hallható.
Az Információ lapon a Távszem alkalmazással és szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalók érhetőek el:
– az alkalmazás verziószáma,
– az alkalmazás súgója,
– a Távszem szolgáltatáshoz kapcsolódó gyakori kérdések,
– a Távszem szolgáltatás általános szerződési feltételei.
Az itt felsorolt dokumentumokra kattintva az iPhone böngészőjében nyílik meg a Távszem.hu honlapon elérhető tartalom.
A Távszem alkalmazás használatához és a szolgáltatás igénybevételéhez sok sikert kívánunk!